“Aërodynamica-afdeling kan de kloof met Mercedes dichten”

Volgens Dan Fallows, hoofd van de aërodynamica-afdeling van Red Bull, kan de achterstand die Red Bull op Mercedes heeft verkleind worden door de aërodynamica van de wagen te verbeteren.

Red Bull is momenteel niet competitief genoeg om vooraan mee te spelen met Mercedes en Ferrari. Uiteraard wordt daarbij vaak verwezen naar de Renault-motor die minder goed is dan de Mercedes-motor, maar bij Red Bull geloven ze er sterk in dat ze de kloof met Mercedes kunnen dichten door hun eigen aërodynamische prestaties fors te verbeteren.

“We zijn het jaar begonnen terwijl we wisten dat we een lange weg te gaan hadden en heel wat in te halen hadden,” aldus Fallows. “Iedereen weet dat we een serieuze achterstand hebben, maar de oorzaak daarvan is eigenlijk niet relevant. We hebben zowel een achterstand op het vlak van de motor als de aërodynamica. Op beide vlakken moeten we iets ondernemen.”

“In de Formule 1 zijn er voldoende elementen die het verschil maken op het vlak van prestaties. Er is de rijder, de motor, de aërodynamica, het gebruik van de banden, enz. Maar er is slechts één element waarop onze aërodynamica-afdeling een fundamentele impact heeft. We gingen het jaar dan ook met het besef dat we een achterstand hadden en dat onze afdeling die kloof moest zien te dichten. We kunnen het, we beschikken over de juiste tools en we hebben het in het verleden ook al gedaan. Het is dan ook ons doel om dat nu opnieuw te doen.”

Bij Red Bull hopen ze uiteraard ook dat enkele updates van Renault er in Spanje voor zullen zorgen dat de prestaties van de RB11 opmerkelijk verbeteren.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}