Overzicht F1-nieuws
Blistering
Blistering is de vorming van blaren op het oppervlak van een band. Vlak onder het oppervlak ontstaan er dan luchtbellen.
Black Box (ECU)
De black box of Electronic Control Unit is de computer van de bolide. Deze bevat alle software die de wagen bedient. De ECU moet met FIA-zegels vergrendeld zijn
Batlet(s)
Een batlet of flipup is een kleine vleugel op het einde van de sidepods die de luchtstroming over de achterwielen verbetert.
Beroep
Teams kunnen beroep aantekenen tegen de beslissingen van de raceleiding. Een dergelijk beroep wordt behandeld op de eerstvolgende zitting van de World Motorsport Council.
Bandenwarmer
Bandenwarmers worden gebruikt om de banden op voorhand op te warmen tot een temperatuur van 90°C. Een band presteert ideaal bij een temperatuur van 100°C. Door bandenwarmers te
Bargeboard
Een bargeboard dient als luchtgeleider. Het geleidt de lucht die over en onder de voorvleugel stroomt, nadat deze de voorophanging en de splitter gepasseerd heeft, naar de openingen
Balans
Dit slaat op de gewichtsverdeling. Een bolide moet dan wel 600kg wegen, incl. piloot, maar hij weegt veel minder. Hierdoor brengt men extra gewichten aan. Deze kan men
Apex
De apex is het punt waar de ideale lijn de binnenkant van de bocht raakt.
Aquaplaning
Een wagen heeft aquaplaning wanneer er tussen de band en het asfalt een waterfilter ontstaat. Hierdoor heeft geen enkel punt van de band nog contact met de baan.
Anti-lift
Anti-lift is het afstellen van de voorophanging zodat de voorwielen bij acceleratie niet van de grond loskomen.