Na de presentatie van hun nieuwe F1-bolide zijn ze bij Alpine vol vertrouwen dat ze hun vele problemen van vorig jaar opgelost hebben. Met de betrouwbaarheid van de A523 zou het volgens Alpine goed moeten zitten en dat is ook veelbelovend voor de performance.
Met de introductie van de nieuwe generatie F1-bolides opteerde Alpine ervoor om met veel risico de nieuwe wagen en motor te ontwikkelen, dit met in het achterhoofd de motorbevriezing die tijdens het seizoen zou ingaan. Alpine wou zo, net als Ferrari, zoveel mogelijk performance proberen vinden om nadien de betrouwbaarheid te verbeteren.
Vorig jaar zagen we vooral Alonso geconfronteerd worden met technische problemen maar volgens Matt Harman, de technisch directeur bij Alpine, was het puur toeval dat Alonso meer problemen kende.
“Fernando kreeg helaas met het merendeel van de problemen af te rekenen, maar we hadden over het algemeen verschillende problemen met de wagen,” aldus Matt Harman.
“We begrepen die problemen redelijk snel. We hebben ze zo goed mogelijk bij de A522 proberen verhelpen, maar we hebben de belangrijkste oorzaak gevonden en hebben maatregelen genomen om dit te verhelpen bij de A523.”
We zijn zeer blij, we hebben erg veel kilometers op de testbank gemaakt en dat zorgt ervoor dat we veel vertrouwen in onze wagen hebben.”