“Bernie Ecclestone vond F1-fans die geen Rolex kopen onbelangrijk, een grote fout”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Net als Max Verstappen is Toto Wolff niet echt een fan van de Netflix-serie ‘Drive To Survive,’ maar hij kan ook niet ontkennen dat het publiek dat de serie met zich meebrengt heel belangrijk is voor de sport. Het bewijst volgens hem ook hoe fout voormalig F1-baas Bernie Ecclestone met zijn ideeën soms zat.

Onder het bewind van Bernie Ecclestone had de Formule 1 de boot van de sociale media en andere moderne platformen helemaal gemist. De ondertussen 91-jarige Brit zag helemaal geen brood in de Twitters, Instagrams en Netflixen van deze wereld. 

Liberty Media heeft het roer echter helemaal omgegooid en de Amerikanen zijn sinds 2017 helemaal gegaan voor de nieuwe media en meer interactie met de fans.

Daarbij hoort uiteraard ook de hitserie ‘Drive To Survive’ op Netflix die enorm populair is bij mensen tussen de leeftijd van vijftien en vijfendertig jaar, een groep die volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff enorm belangrijk is voor de toekomst van de F1. Hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij vindt dat voormalig F1-paus Bernie Ecclestone de bal daar helemaal mis heeft geslagen.

“Hij heeft vroeger gezegd dat hij niet geïnteresseerd was in vijftien- tot vijfendertigjarigen omdat ze toch geen Rolex kochten van zijn sponsor,” aldus Wolff tegenover ‘The Independent.’

Volgens Wolff zijn net zij de groep die niet mag genegeerd worden: “Zij zijn ten slotte de beslissers van morgen.”

Ook laat Wolff zijn licht nog schijnen over de situatie in Oekraïne en de gevolgen van het afgelasten van de GP van Rusland. Hij heeft medelijden met het Russische publiek maar hij vindt dat het maatschappelijke aspect niet over het hoofd mag gezien worden.

“Natuurlijk is onze drijfveer op het commerciële gebaseerd,” aldus Wolff. “Het is ook een aantrekkelijke locatie om te racen maar op een bepaald punt moet je zeggen: ‘Tot hier, en niet verder.’”