Binnenkort na een safety car staande herstarts in de Formule 1

Steeds meer details raken bekend over de reglementswijzigingen die de voorbije week besproken zijn in Biggin Hill.
image
Eerder raakte reeds bekend dat de Formula 1 Commission, bestaande uit de FIA, de FOM, Pirelli en de F1-teams, besliste om het aantal testdagen te verminderen alsook dat de twee oefensessies op vrijdag behouden blijven: (Lees: “Minder testdagen in de Formule 1, oefensessies op vrijdag blijven behouden”. Enkele andere reglementswijzigingen zouden dan weer naar de prullenmand verwezen zijn. Er zou echter ook een wijziging komen op het vlak van herstarts na een safety car.

Zo zou men afgelopen week beslist hebben om de ‘rollende’ herstart vanaf volgend seizoen af te schaffen en te vervangen door een ‘staande’ herstart. Na een safety car zouden de rijders dus plaatsnemen op de startgrid en een ‘staande’ herstart nemen. Dit moet eveneens de spektakelwaarde van de Formule 1 verhogen, aangezien er bij een rollende herstart niet zo veel spanning is en de positiewissels beperkt blijven.

Rijders die een ronde achterstand hebben zouden achteraan mogen starten. Het grote nadeel van een staande herstart is dat deze meer tijd in beslag neemt dan een rollende start.

De World Motor Sport Council moet de reglementswijziging nog wel goedkeuren maar dat zou slechts een formaliteit zijn. Volgende week komt de World Motor Sport Council samen in München.
a:0:{}
Lewis Hamilton raakt stilaan gefrustreerd over het feit dat hij steeds tijd verliest ten opzichte van Nico Rosberg tijdens de pitstops.
image
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print