Cadillac F1 team: “Eerste GP van Monaco wordt een enorme uitdaging”

Cadillac F1 team
Cadillac F1 team

De eerste vijf races van het seizoen hebben het nieuwe Cadillac F1-team al heel wat waardevolle lessen opgeleverd. Met de GP van Monaco wacht echter één van de grootste uitdagingen van het jaar.

Komend weekend verschijnt de Amerikaanse renstal voor het eerst aan de start van de prestigieuze GP van Monaco, één van de meest iconische, veeleisende en meedogenloze races op de F1-kalender. Voor een team dat nog maar net zijn debuut maakt in de sport, wordt dat een bijzonder zware opdracht.

Toch trekt Cadillac met vertrouwen naar het prinsdom. In Canada liet het team zijn meest competitieve kant zien en voor Monaco staan bovendien extra updates op het programma. Teambaas Graeme Lowdon blijft echter realistisch over wat zijn team te wachten staat.

“Voor elk team, maar zeker voor een gloednieuw team, is Monaco een enorme uitdaging”, aldus Lowdon. “We hebben in Miami en Montreal enkele belangrijke stappen vooruit gezet. Monaco biedt door zijn onvoorspelbare karakter kansen, maar onze belangrijkste doelstellingen zijn het introduceren van verdere upgrades en het afwerken van een probleemloos weekend.”

“Het feit dat we aan dezelfde maatstaven worden afgemeten als de andere teams toont aan dat de verwachtingen hoog zijn. Toch hebben we pas zes races achter de rug in ons debuutseizoen en blijft onze focus liggen op vooruitgang boeken en momentum opbouwen.”