Charles Leclerc: “Hopelijk kan Ferrari profiteren van ‘aero-handicap’ in 2021”

Charles Leclerc hoopt dat Ferrari volgend jaar van het zogenaamde ‘aero-handicapsysteem’ gebruik kan maken om een deel van haar problemen en achterstand goed te maken.


In 2021 wordt het ‘aero-handicapsysteem’ ingevoerd in de Formule 1 waarbij de teams meer of minder tijd in de windtunnel mogen doorbrengen afhankelijk van hun plaats in het kampioenschap. Zo zal de wereldkampioen bijvoorbeeld nog maar 90 procent van het totaal aantal toegestane runs in de windtunnel mogen doen.

Momenteel mogen er nog 65 runs per week plaatsvinden, vanaf 2021 zijn dat nog 40 runs en daarop zal dus nog een percentage toegepast worden. Gezien de slechte positie van Ferrari in het kampioenschap zullen de Italianen volgend jaar meer tijd in de windtunnel mogen doorbrengen dan bijvoorbeeld Mercedes en Red Bull.

“Ik denk dat het doel van de regel was om te proberen alles wat terug te herbalanceren en de teams te helpen die problemen ondervinden,” aldus Leclerc volgens ‘Racefans’.

“Het is een feit dat wij momenteel problemen ondervinden dus dit kan ons op een bepaalde manier wel helpen.”

Ondanks dat deze regel Ferrari een handje kan toesteken om terrein goed te maken had Leclerc uiteraard veel liever gehad dat hij met Ferrari helemaal vooraan zou meestrijden.

“Ik had dit seizoen liever veel meer naar voor zitten strijden maar dit is nu eenmaal de situatie waarin we ons bevinden.”

“Nu moeten we hopen dat we een beetje voordeel hieruit kunnen halen zodat we wat vooruitgang boeken met waarmee we momenteel problemen ondervinden.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print