Het McLaren F1-team heeft een sponsorovereenkomst met Coca-Cola gesloten, zo maakte de renstal gisteren bekend.
Two icons, reunited. @CocaCola
ߓ¸: John Hendy pic.twitter.com/vvqHEoTZVw
— McLaren (@McLarenF1) October 18, 2018
Voor het eerst is het logo van Coca-Cola op een F1-bolide te zien en dat uitgerekend in de thuismarkt van het merk: de Verenigde Staten van Amerika. De sponsorovereenkomst tussen McLaren en Coca-Cola geldt voor drie van de vier resterende races (VS, Brazilië en Abu Dhabi).
Naast Coca-Cola zullen ook Dasani Sparkling en SmartWater, beide eveneens van The Coca-Cola Company, op de twee bolides van McLaren staan. Coca-Cola zal eveneens op de outfit van Fernando Alonso en onze landgenoot Stoffel Vandoorne terug te vinden zijn.
“Coca-Cola heeft een rijke geschiedenis op het vlak van sponsoring. We zijn vereerd dat Coca-Cola McLaren als partner heeft gekozen om de mogelijkheden in de Formule 1 te bekijken”, aldus Zak Brown, de CEO van McLaren.
McLaren is delighted to announce a new partnership with @CocaCola. The iconic brand will be carried on an F1 car for the first time: https://t.co/Psw9IrPClK ߤ pic.twitter.com/oiuSHHAkBB
— McLaren (@McLarenF1) October 18, 2018
a:0:{}
Max Verstappen heeft voor het tweede jaar op rij de GP van Mexico gedomineerd en gewonnen. De Nederlander was uiteraard zeer tevreden.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}