“De Formule 1 heeft niets aan jonge fans”

Bernie Ecclestone heeft opnieuw een opmerkelijke uitspraak gedaan …
image
Tijdens een interview met het Campaign Asia-Pacific magazine liet Ecclestone immers verstaan dat de Formule 1 er geen baat bij heeft om jongere F1-fans aan te trekken.

Volgens Bernie Ecclestone is het moeilijk om te bepalen welke merken er juist bij de doelgroep van jonge F1-fans passen. Tegelijkertijd zijn er momenteel heel wat merken die adverteren in de Formule 1 en niet aansluiten bij doelgroep van jonge F1-fans.

“Je hebt een merk dat je aan een paar honderd miljoen mensen wil tonen. Ik kan dat eenvoudig voor jou doen via televisie. Nu vertel je mij dat ik een kanaal moet vinden voor een 15-jarige die naar de Formule 1 kijkt en waaraan iemand een nieuw merk wil tonen? Ze gaan niet de minste interesse tonen,” aldus Ecclestone.

“Jongeren zullen de merknaam Rolex zien maar gaan ze ook een exemplaar kopen? Ze kunnen het niet betalen. Onze andere belangrijke sponsor, UBS, jongeren hebben geen interesse in bankieren. Ze hebben niet eens voldoende geld om het op de bank te plaatsen. Dat is wat ik ervan denk.”

De laatste tijd is er ook veel te doen over het feit dat de Formule 1 de sociale media niet voldoende gebruikt. Sinds de GP van Singapore promoot men nu wel zogenaamde hashtags tijdens de F1-uitzendingen, maar Bernie Ecclestone is er zelf alvast geen fan van.

“Ik heb geen interesse in twitter, Facebook of welke zever dan ook. Ik heb geprobeerd om erachter te komen, maar ik ben waarschijnlijk te ouderwets,” aldus Ecclestone. “Ik zie er echt geen meerwaarde in.”

“Wat wil een 15 of 16-jarige trouwens? Ze weten het zelf niet. Het belangrijkste is dat we publiek aantrekken,” besluit de 84-jarige F1-baas.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}