”De Formule 1 is op weg om opnieuw echt sexy te worden”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Nico Hulkenberg vindt dat de acties die F1-eigenaar Liberty Media de voorbije jaren heeft ondernomen er voor gezorgd hebben dat de Formule 1 op weg is om opnieuw echt sexy te worden.

Sinds de overname van de sport in 2016 heeft Liberty Media verschillende acties ondernomen om de sport een nieuw elan te geven op sportief, commercieel en bestuurlijk vlak. De maatregelen, die niet allemaal op gejuich onthaald werden, hebben ondertussen bewezen dat de F1 zowel spectaculair kan zijn alsook voor entertainment kan zorgen zonder de tradities en het erfgoed van de sport met de voeten te treden.

“F1 is op weg om opnieuw echt sexy te worden,” schreef Hulkenberg in zijn persoonlijke blog op ‘LinkedIn.’

“Laten we eerlijk zijn, een paar jaar geleden was de Formule 1 op haar retour. Er was relatief weinig spanning op het circuit, sponsors waren zich aan het heroriënteren, de tv-cijfers liepen terug en in het algemeen was het product niet meer zo sterk als het ooit was in de echt grote dagen in de tijd van Prost, Senna of Schumacher.”

“Sinds de overname door Liberty Media in 2016 zijn er dingen veranderd.”

Een van de stokpaardjes van de Amerikanen is ook de sport toegankelijker maken voor de fans en daar zijn ze goed in geslaagd via de sociale media en de Netflix-serie ‘Drive to Survive’ is ook een schot in de roos gebleken.

“De Amerikanen zijn gewoon experts als het gaat om entertainment en ze hebben geen middel onbeproefd gelaten. Ze hebben de sport een nieuwe, veel frissere look gegeven, de uitzendingen grondig herzien en geheel nieuwe producten gecreëerd, zoals F1 TV en de F1 App,” voegde Hulkenberg eraan toe.

“In de loop der jaren hebben ze die glamour en ster-factor teruggekregen die de Formule 1 altijd al speciaal heeft gemaakt.”

Hulkenberg onderstreept ook het belang van naar nieuwe landen en circuits te trekken maar hij vindt het belangrijk dat ze wel een meerwaarde voor de sport betekenen.

“Het is duidelijk dat de F1 zich richt op spectaculaire circuits en dat veranderingen op bestaande circuits worden doorgedrukt.

“Bijvoorbeeld de toevoeging van de race in Zandvoort met steile bochten en festivalkarakter op de tribunes, de belangrijke verbouwingen in Abu Dhabi, het waanzinnige stratencircuit van Jeddah of het toekomstige mega-hoogtepunt in Miami.”

“De factor geld speelt zeker overal een grote rol, maar de show lijdt er niet onder, integendeel,” besluit de voormalig F1-piloot.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print