Doorbraak bij Williams ?

Het is niets nieuws: Sam Michael stopt bij Williams en wordt vervangen door Mark Gillan. De Brit neemt dit weekend voor het eerst de leiding over de mecaniciens. Meteen stuurt de nieuwe ‘chief operations engineer’ een hoopvolle boodschap de wereld in: ze snappen veel beter wat er mis is met de wagen.
Williams presteert zeer ondermaats dit seizoen. De enige teams die de ploeg van Frank Williams achter zich kan houden zijn de drie nieuwe, die nog geen punten konden pakken. Zelf heeft de Engelse renstal maar drie punten en zal het dus zeer moeilijk worden om Toro Rosso voorbij te gaan. Zij staan één plaats hoger in het constructeurskampioenschap met 24 punten voorsprong.

Als beursgenoteerd bedrijf was het dus bijna een verplichting om deze inzinking tegen te werken en dan rollen er meestal koppen. Al liet Michael de eer aan zich zelf, want hij kreeg een nieuwe baan als sportief directeur bij McLaren aangeboden. Is dit het begin van het definitieve einde of het begin van een heropleving?

De nieuwe baas wil echter dit seizoen nog de wagen fel verbeteren, maar loopt nog niet te hard van stapel.

“De kennis over de problemen die de wagen heeft is enorm toegenomen na de race in Singapore. Momenteel werken we er aan om de set-up zo goed mogelijk af te stellen en de wagen te verbeteren voor de grote prijs van Japan.”

“We moeten er vooral voor zorgen dat de wagen een optimale hoeveelheid downforce levert.” gaat de oud-ingenieur van Jaguar, McLaren en Toyota verder. “Dat is fundamenteel om het uiterste uit de wagen te halen en te kunnen strijden voor de punten met beide wagens.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}