Het veelbesproken DRS, ofwel drag reduction system, zorgt soms voor gevaarlijke situaties, dat bleek gisteren nog maar eens na de crash van Marcus Ericsson tijdens de tweede oefensessie.
Happy to say I'm fine after that big crash today ߙϰߏ۰ߘ. Thanks for all your messages and support. Incredible how good the safety is today in @F1 . Looking forward to be back driving again tomorrow ߤٰߏ۰ߒ¯ #ME9 #ItalianGP #F12018 pic.twitter.com/4KHKDbOnbO
— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) August 31, 2018
Na de zware crash van Marcus Ericsson gisteren beseffen de F1-piloten dat een probleem met DRS erg dramatische gevolgen kan hebben. Carlos Sainz hoopt zelfs dat het systeem in de toekomst afgeschaft zal worden, al beseft hij tegelijkertijd ook dat het systeem momenteel noodzakelijk is om inhalen mogelijk te maken.
“Ik ben blij dat Ericsson oké is,” aldus Sainz. “Wat het artificieel ding genaamd DRS betreft, het is een gevaarlijk ding. Indien het niet dicht gaat dan verandert de balans van de wagen compleet, zeker wanneer je remt.”
“Ik hoop echt dat de Formule 1 zich in een richting gaat ontwikkelen waarbij er geen nood is aan DRS om in te halen. Ik heb vandaag echt het gevoel dat we DRS vandaag de dag nodig hebben want zonder DRS zou het bijna onmogelijk zijn om in te halen,” besloot Sainz.
Tijdens de GP van België moest Kimi Raikkonen eveneens opgeven omdat zijn DRS niet meer goed functioneerde na een aanrijding bij de start.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}