Er mag toch iets vaker getest worden

De teams zullen in 2010 dan toch iets vaker mogen testen dan dat het reglement van 2010 omschrijft. Het betreft hier echter wel enkel het testen op rechte stukken.
Bij de nieuwe renstal USF1 vond men het nogal overbodig om helemaal af te reizen van Amerika naar Europa om vervolgens daar enkele dagen te testen en dan weer terug te keren richting Charlotte, alwaar de renstal gelegen is.

Zo was de renstal dus wel al begonnen met het testen van de wagen op rechte stukken. Deze tests zijn zeer belangrijk voor de aerodynamica van de wagen en ze vinden meestal plaats op een vliegveld. Het testwerk bij USF1 diende al vrij vlug naar de achtergrond te worden verschoven aangezien het nieuwe reglement ook hier een beperking zou opleggen van slechts vier dagen. De FIA trok het toegestane aantal testdagen onlangs omhoog tot 6 dus dat betekent opnieuw verbeteringen doorvoeren bij ondermeer USF1.

Men zou de testdagen eveneens nog bij de FIA kunnen inruilen voor een testdag in de windtunnel die uiteraard ook van een beperking wordt voorzien. USF1 ziet de “toegeving” van de FIA alvast als een welkomstgeschenk.

“Wij zijn van mening dat de FIA en alle deelnemende teams ons duidelijk willen maken dat we erg welkom zijn binnen de sport”, zo klonk het bij USF1.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print