F1-bazen onthullen kun kijk op de toekomst van de Formule 1

Nieuwe eigenaar Liberty Media heeft een voorstel klaar naar de teams toe met hun kijk op de F1 na 2020.


Liberty Media bevestigt met het voorstel dat ze werk willen maken van een budgetplafond en dat er eenvoudigere en goedkopere power units moeten komen om nieuwe spelers warm te maken om toe te treden tot de sport.

Ze willen ook een eerlijkere verdeling van de inkomsten die gebaseerd zal zijn op “de verdiensten van de huidige prestaties en zowel succes zal belonen voor de teams als de commerciële rechtenhouder.”

Er wordt ook toegevoegd dat er voldoende differentiatie zal blijven tussen de auto’s hoewel dat bepaalde onderdelen die niet relevant zijn voor de fans kunnen gestandaardiseerd worden.

Het voorstel van Liberty Media in een notendop:

Power Units:
– De power units moeten goedkoper, eenvoudiger, luider worden en meer vermogen leveren. Ze moeten ook het aantal gridstraffen doen dalen.
– Ze moeten relevant blijven aan de exemplaren die we in straatauto’s vinden en hybride zijn. Elk merk moet ook in staat zijn om een eigen, unieke power unit te maken.
– De nieuwe regels moeten aantrekkelijk zijn voor nieuwe spelers en klantenteams moeten evenveel vermogen ter beschikking hebben als de fabrieksformaties.

Kosten:
– We geloven dat de manier waarop geld wordt uitgegeven wordt doorslaggevender moet zijn dan hoeveel geld je uitgeeft.
– Hoewel er standaardelementen zullen zijn blijft differentiatie van de auto’s de kerntaak.
– Er wordt een budgetplafond geïmplementeerd dat toch zal toelaten dat de Formule 1 het hoogtepunt van de autosport blijft met spitstechnologie.

Sportieve en technische regels en voorschriften:
– Er moeten auto’s ontwikkelt worden die het makkelijker maken om te racen en in te halen.
– Het ontwikkelen van technologie moet een van de hoekstenen van de sport blijven maar de stuurmanskunsten van de rijder moeten de doorslaggevende factor zijn en niet de prestaties van de auto.
– De auto’s moeten en zullen verschillen van elkaar en behouden verschillende prestatiedifferentiators zoals de aerodynamica, ophanging en de power unit. Hoewel alle dingen die niet relevant zijn voor de fans moeten gestandaardiseerd worden.

Opbrengsten:
– De nieuwe verdeling van de inkomsten zal gebaseerd zijn op de verdiensten van de huidige prestaties en zowel succes belonen voor de teams als de commerciële rechtenhouder.
– De unieke geschiedenis en waarden van de F1 moeten en zullen gerespecteerd worden
– Opbrengsten zijn er voor zowel teams en motorenbouwers.

Bestuur:
– Een simpele en gestroomlijnde structuur tussen de teams, de F1 en de FIA.

Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}