F1-bazen overtuigden Mercedes om GP van Duitsland te redden

Mercedes-teambaas Toto Wolff geeft toe dat het F1-bobo’s Chase Carey en Sean Bratches waren die Mercedes overtuigd hebben om de GP van Duitsland in 2019 te sponsoren.


Bij de voorstelling van de kalender voor 2019 raakte bekend dat Mercedes sponsor was van de GP van Duitsland in Hockenheim. Teambaas Toto Wolff heeft in het verleden nochtans altijd volgehouden dat het legendarische merk met de ster zich niet zou verbinden aan haar thuisrace als sponsor.

Maar de omstandigheden zijn veranderd laat de Oostenrijker optekenen. F1-CEO Chase Carey en zijn commercieel directeur Sean Bratches hebben de grote bazen bij Mercedes kunnen overtuigen dat hun inbreng het verschil zal maken.

“Zondagmorgen in Hockenheim waren onze leden van de raad van bestuur aanwezig en Carey en Bratches hebben het goed aangepakt,” aldus Wolff tegen ‘Motorsport.’ “De tribunes zaten vol, er was veel actie, het publiek was dolenthousiast en toen vroegen ze ons of wij in staat waren om het laatste financiële gat te vullen.”

“Toen ze weggingen hebben we het wat laten bezinken en hebben we nog wat onderhandeld. Even later heb ik de bal teruggekaatst richting de raad van bestuur en hebben ze een beslissing genomen: ‘We doen het, we willen de GP van Duitsland behouden.’”

Wolff benadrukt wel dat ze het raceweekend in 2019 willen afwachten voor ze een beslissing nemen over een verbintenis op langere termijn.

“Ik denk dat we moeten ontdekken hoe we de GP weer nieuw leven kunnen inblazen en er volgend jaar het maximale kunnen uithalen voor de fans, voor Mercedes en voor ons. We gaan proberen van er een mooie show van te maken, we gaan auto’s tentoonstellen en we gaan bekijken of het voor ons werkt en of we er mee door willen gaan of niet,” besluit Wolff.

Dat zal belangrijk zijn want Mercedes heeft tevens een optie voor de GP van Duitsland in 2020.

Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}