Ferrari. Met een ongewijzigd basisteam. De grote Italiaanse renstal bleef wat in de schaduw tijdens de wintertesten. Grootmeester Schumacher stak sporadisch een handje toe. Alles ziet er weer veelbelovend uit en dat Massa en Raikkonen wederom zullen strijden voor de titel staat eigenlijk bijna buiten kijf.
McLaren. Met wonderboy Hamilton en opnieuw een Fin : Kovalainen. Seizoen 2008 zitten ze een halvelingse straf uit voor hun aandeel in het spionageschandaal van verleden seizoen. Andere pits, kleinere standplaatsen voor het gigantische "hospitality" kasteel. Twijfels omtrent de leiding van opperhoofd Ron Dennis. Zal het de zilvergrijze troepen afleiden van hun objectief? Hamilton was er in alle geval zeer op gebrand het nieuwe seizoen aan te vangen.
BMW wordt de uitdager dit seizoen. Met het goed in de markt liggende duo Heidfeld-Kubica willen ze in 2008 het gat met de topteams dichten. Volgens Mario Theissen heeft zich in de winterstop een mentaliteitsverandering voltrokken bij BMW. "Als we willen winnen en de teams voor ons willen inhalen, dan zullen we agressiever moeten tewerk gaan", aldus de BMW topman.
Voor Renault was het verleden seizoen een kwakkeljaar waarin ze nooit een echte vuist konden maken. De verloren zoon Alonso is nu teruggekeerd bij vader Briatore. Kan hij het slabbakkende team redden? Kan hij zijn nummer 1 status waarmaken tegenover alweer een zeer gemotiveerde rookie (Piquet Jr)? Voor Renault en voor Alonso een echt "jaar van de waarheid".
Toyota zou de volgende macht moeten zijn op het F1 plateau. Maar al enige jaren komt het potentieel van de Japanse reus niet echt tot uiting. Ondanks de vele investeringen en veel ambitie bleef Toyota in het beste geval slechts een middenmoter. Ralf Schumacher scheen na vorig seizoen de kop van Jut te zijn. Hij verruilde de F1 voor de lucratieve DTM serie. Timo Glock moet de Duitstalige belangen nu waarnemen naast een Trulli die misschien wat de motivatie kwijt is. Eén ding is zeker : de resultaten mogen niet lang meer op zich laten wachten.
Honda spiegelt zich aan rechtstreekse concurrent Toyota maar had verleden jaar een rampjaar. Met een mediatieke en "groene" campagne werd er nog wel pers gehaald maar daarmee was de kous ook af. Honda kwam nergens in het stuk voor en werd geregeld nog afgetroefd door de klanten van bij Super Aguri. Honda telt op een nieuwe, weinig schokkende bolide om dit jaar onder de mensen te kunnen komen. Barrichello en Button blijven en hopen weeral op een beter jaar.
Williams zou wel eens de verrassing van 2008 kunnen worden. Met een solide sponsoring en een beloftevol rijdersduo Rosberg-Nakajima wil de Britse renstal de leiding overnemen in de subtop. Rosberg wil races gaan winnen en met een geheel hertekende bolide zou Williams het zelfs stevige subtoppers als Renault, Honda en Toyota lastig kunnen maken.
Red Bull / Toro Rosso. Het dubbelteam van de drankengigant leverde verleden jaar een broederstrijd om zich in de subtop te kunnen nestelen. Met de komst van de eerste volledige Adrian Newey wagens (de ex-McLaren topontwerper) zijn de verwachtingen hoog gespannen. Coulthard en Webber zijn bij Red Bull gemotiveerder dan ooit. Toro Rosso heeft met Vettel en Bourdais (de 4-voudige Champcar kampioen) misschien wel het meest flamboyante rijdersduo op de grid staan.
Super Aguri. Toonde verleden jaar dat het onder de vleugels van grote broer Honda kon uitkomen. Echter, het team kampte reeds op het einde van vorig seizoen met sponsoringsproblemen met de nodige financiële moeilijkheden tot gevolg. Meerdere testsessies werden dan ook afgelast en met weinig testkilometers op het actief en een nauwelijks doorontwikkelde auto lijkt Super Aguri het zwakke broertje van de reeks te worden. Davidson en Sato kunnen dus n