F1-teams zijn slechte betalers

Net als vorig jaar werd onderzocht in welke mate F1-teams op tijd hun facturen betalen en het resultaat laat opnieuw te wensen over …
Uit een onderzoek van Dun en Bradstreet blijkt dat Red Bull als enige renstal op tijd zijn facturen betaald. Uit het rapport van het voorbije jaar blijkt dat Red Bull dit waarschijnlijk deels te danken heeft aan een flink uitgebreid budget.

Gemiddeld betalen de F1-teams hun facturen echter achtentwintig dagen te laat, wat zo’n vier dagen later is dan in het vorige verslag van Dun en Bradstreet. Opnieuw geen al te mooie cijfers dus voor de teams uit de koningsklasse van de autosport.

In de Formule 1 draait alles om fracties van een seconde en moeten de teams vaak in luttele dagen van de ene plek naar de andere afreizen. Toch slagen ze er niet in om hun facturen op tijd te betalen en hebben ze dus gemiddeld een kleine maand extra tijd nodig.

Force India staat nog in de middenmoot met zo’n 30 dagen gemiddelde betalingsachterstand. Een leverancier laat in niet mis te verstane woorden weten dat Force India maar beter iets doet aan haar betalingsachterstand.

“Indien Vijay Mallya zijn jacht zou verkopen dan zou de renstal enkele jaren verder kunnen,” aldus de leverancier.

Ook Ferrari en Mclaren, die toch wel zowat de grootste budgetten van de Formule 1 hebben, betalen hun facturen dus te laten. De slechtste leerling van de klas is echter nieuwkomer Team Lotus. Leveranciers moeten daar gemiddeld zo’n 180 dagen extra op hun betalingen wachten.
a:1:{s:9:”file_name”;s:18:”red-bull-staaf.jpg”;}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}