Ferrari door Philip Morris in de problemen in Australië?

Ferrari zou tijdens de eerste F1-race in Australië door zijn sponsor Philip Morris in de problemen kunnen komen. Down under is er namelijk een onderzoek geopend naar het Mission Winnow-logo dat sinds de GP van Japan in 2018 op de bolides van de Scuderia prijkt.


Een maand voor het F1-seizoen 2019 in Melbourne op gang getrapt wordt is er in Australië een onderzoek geopend naar het ‘fictieve’ merk Mission Winnow van sigarettenfabrikant Philip Morris. Het logo, dat eigenlijk voor niets reclame maakt, siert de motorkap van de F1-bolides van Ferrari en doet enigszins denken aan het logo van sigarettenmerk Marlboro.

De Australische autoriteiten willen zich ervan vergewissen dat het V-vormige logo van Mission Winnow niet gewoon een verdoken marketingstunt is om het bekende sigarettenmerk Marlboro te promoten. Sinds 2007 werd de tabaksreclame afgebouwd en sinds 2011 vinden we het ook niet meer terug op de Ferrari’s.

Toch bleef Philip Morris verbonden aan de Scuderia en door handig om te springen met kleuren en lijnen in het logo van de renstal was de associatie met Marlboro nooit ver weg. In 2010 reden de Ferrari’s rond met een barcode op de motorkap maar ook die moest verdwijnen omdat ze te sterk deed denken aan het sigarettenmerk van de bekende cowboy.

Philip Morris beweert dat het Mission Winnow-concept het begin is van een nieuw tijdperk voor het bedrijf waarin ze naar rookvrije alternatieven zullen zoeken voor de sigaret.

De woordvoerder van Philip Morris in Australië liet in een verklaring weten dat “het moederbedrijf van Philip Morris Australië, Philip Morris International, en Ferrari een samenwerking hebben die buiten Australië beheerd wordt.”

Het onderzoek is een resultaat van de federale regering die de wetten aangaande tabakscontrole hebben herzien.


Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}