Ferrari presenteert nieuwe ‘Mission Winnow’ livery in Japan

Ferrari zal tijdens de resterende vijf races van het seizoen met een aangepaste Mission Winnow livery rijden.


Gisteren raakte reeds bekend dat Ferrari vandaag een nieuwe aangepaste livery zou onthullen. Vandaag volgde dan ook de presentatie van de aangepaste livery waarbij er op verschillende plaatsen een logo te zien is van het nieuwe Mission Winnow-project van hoofdsponsor Philip Morris.

Philip Morris is jarenlang een erg trouwe partner van Ferrari, ook al is sinds heel wat jaren tabaksreclame verboden, toch bleef het Ferrari en haar F1-renstal trouw. Met het nieuwe Mission Winnow-project focust Philip Morris zich op wetenschap, technologie en innovatie.

“Ik wil Philip Morris bedanken. Sinds het begin van het seizoen mochten ze op heel de wagen staan maar ze hebben uit respect de wagen volledig rood gelaten,” aldus Maurizio Arrivabene, de teambaas van Ferrari.

Volgens Arrivabene was Philip Morris volop in een transformatie en nam het daarom haar tijd alvorens iets op de wagen te plaatsen. Sinds enige tijd focust Philip Morris zich bovendien steeds meer op rookvrije producten.

Met Mission Winnow wil Philip Morris duidelijk een nieuwe toekomstvisie hanteren. Het refereert naar het spreekwoord ‘het kaf van het koren scheiden’.

“We zijn hier nu terug met een nieuwe initiatief, dit nadat we tien jaar lang geen logo’s op de wagen hadden. Daarbij is het belangrijk om te benadrukken dat deze campagne niets te maken heeft met tabak. Daarbij is het belangrijk om te stellen dat we als bedrijf volop bezig zijn met een transformatie waarbij we ons richten op een betere toekomst,” aldus Riccardo Parino van Philip Morris.

Het Mission Winnow-logo zal niet alleen op de wagens te zien zijn maar bijvoorbeeld ook op de raceoverall van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.


a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}