Ferrari reageert op beschuldigingen: “We hebben niets veranderd aan onze motor”

Ferrari-teambaas Mattia Binotto heeft in Brazilië gereageerd op de aanhoudende speculaties over het ‘vals spelen’ door Ferrari.


De voorbije weken werden er door de FIA twee ’technische richtlijnen’ uitgevaardigd. Allebei zouden ze volgens insiders en vooral ook volgens de concurrentie invloed hebben op de prestaties van de Ferrari-motor.

Vooral de veel minder goede prestatie van Ferrari in Austin leidde tot speculaties en zelfs gewaagde uitspraken. Max Verstappen zei immers onomwonden: “Dat gebeurt er als je stop met vals spelen”.

Ook in Brazilië houden de speculaties aan en Ferrari-teambaas Mattia Binotto zag zich genoodzaakt om te reageren.

“We hebben niets veranderd,” zei Binotto tegenover ‘Sky Sports F1′.

“Het enige dat we gedaan hebben is de ’technical directive’ zorgvuldig gelezen omdat het erg belangrijk is dat je hem goed begrijpt. We hebben sinds het begin van het seizoen niets gewijzigd wat betreft de manier waarop we onze motor gebruiken.”

“We hadden in Austin nog steeds een voordeel op de rechte stukken,” voegde de Ferrari-teambaas er vervolgens aan toe.

“We weten dat we sinds het begin van het seizoen een tekort aan downforce hebben. Onze wagen is dan wel misschien sneller op de rechte stukken maar dat is zo sinds het begin van het seizoen.”

“Wanneer je minder downforce hebt dan krijg je meer snelheid op de rechte stukken maar daardoor heb je duidelijk minder snelheid in de bochten. Onze wagen is in de bochten niet zo goed als die van de concurrentie. Dat is waarom we op circuits zoals Hongarije, waar er met maximale downforce wordt gereden, snelheid tekort komen.”

“We hebben een voordeel op de rechte stukken omdat we met een afstelling rijden die weinig downforce genereert,” besloot Binotto.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Profiteer vandaag van uitzonderlijke aanbiedingen bij Bol.com!!!
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Select juli 2022Select juli 2022
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Select juli 2022Select juli 2022