Volgens Ferrari-teambaas Frederic Vasseur reed Lewis Hamilton niet in een onveilige toestand met zijn wagen, iets dat Fernando Alonso wel uit frustratie suggereerde toen hij op slechts 0,4 seconde achter Hamilton finishte. Hamilton kreeg uiteindelijk wel een tijdstraf voor het niet respecteren van de baanlimieten waardoor Alonso alsnog voor Hamilton werd geklasseerd.
De insinuaties van Fernando Alonso zorgde wel voor een discussie of Lewis Hamilton gezien zijn ‘remprobleem’ al dan niet met een ‘onveilige wagen’ reed. Volgens Frederic Vasseur was er echter helemaal geen sprake van een ‘veiligheidsprobleem’.
“Vanaf de tweede of derde ronde moest er voor het grootste deel van de race ‘lift and coast’ toegepast worden en het is niet eenvoudig om je rempunt aan te passen,” vertelde Frederic Vasseur na afloop van de race. “Vervolgens pushten we enkele ronden met Lewis, zijn snelheid was goed, maar we mogen niet 95 procent van de race terrein moeten goedmaken.”
“We weten allemaal dat in Singapore, wanneer je in het middenveld rijdt, dat het kritiek kan zijn voor de remmen, en het was goed dat we uiteindelijk geen opgave hadden, maar het werd niet verwacht.”
“Op het vlak van de veiligheid, het was oké, omdat we onze snelheid aanpasten, het is niet dat Lewis tijdens de laatste ronde zoals een gek aan het pushen was, hij was zo’n 30 seconden trager.”
“Dus ja, wat betreft de veiligheid zaten we aan de veilige kant.”






