Het zijn ‘gouden tijden’ voor heel wat sponsors van Ferrari, zeker na de komst van Lewis Hamilton.
Toen Ferrari meer dan een jaar geleden aankondigde dat Lewis Hamilton vanaf 2025 voor de F1-renstal van het Italiaanse merk zou gaan rijden profiteerde het meteen. Op de beurs werd Ferrari immers verschillende miljarden meer waard.
Ferrari trok niet alleen nieuwe sponsors aan, ook bestaande sponsors profiteren enorm van het aantrekken van de zevenvoudig wereldkampioen als rijder. Volgens het gerenommeerde ‘SportBusiness’ zou Puma tijdens de eerste maanden van 2025, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, door de komst van Lewis Hamilton maar liefst acht keer zoveel merchandising verkocht hebben.
Een groot deel van de verdiensten die Puma verdient via F1-merchandising zou echter wel teruggaan naar Ferrari via licentierechten. Op die manier zou Ferrari zelfs een groot deel van het geschat jaarsalaris van Lewis Hamilton, dat wordt geschat op 50 miljoen euro per jaar, terugverdiend worden.
Voor Ferrari zijn er trouwens ook nog allerlei andere terugverdieneffecten want het Italiaanse merk krijgt door het contracteren van Lewis Hamilton als rijder ook heel wat extra aandacht alsook extra volgers via de sociale media.