Ferrari heeft een aangepaste versie van ‘Halo’ naar Oostenrijk meegebracht. De Italiaanse renstal zal het aangepaste ontwerp tijdens de oefensessies op vrijdag uittesten.
Tijdens de wintertest in Barcelona werd Halo voor het eerst in het echt uitgetest door Ferrari. Er volgde toen heel wat feedback, waarna ook de teams en rijders enkele keren bevraagd werden om het systeem te verbeteren.
Het ontwerp van Halo werd vervolgens aangepast en verfijnd. Het definitieve ontwerp zou uit titanium bestaan, waardoor het lichter is, en kreeg naar verluidt al de bijnaam ‘Halo 2’. De nieuwe versie zou vrijdag vooral in de pitlane uitgetest worden en dat samen met enkele medewerkers van de FIA die nauw betrokken zijn bij het project. De kans bestaat ook dat Ferrari effectief met ‘Halo 2’ op het circuit zal testen, al is daar naar verluidt nog geen beslissing over genomen.
In de aanloop naar het seizoen 2017 moet de FIA nog een definitieve keuze maken over welk systeem gebruikt zal worden ter bescherming van de rijder en zijn hoofd. Algemeen wordt echter aangenomen dat Halo in ‘polepositie’ ligt. Aeroscreen, een alternatief dat door Red Bull werd ontworpen, lijkt op een zijspoor te zijn geraakt nadat Red Bull besloot om er geen geld meer in te investeren.
De FIA heeft laten weten dat er tegen begin juli een beslissing zal genomen worden over het feit of het gebruik van een systeem zoals Halo in 2017 verplicht zal zijn. Het gebruik van dergelijk systeem heeft immers zijn invloed op het ontwerp van de wagens voor volgend jaar.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}