Frustraties bij Charles Leclerc omdat Ferrari zijn voorgestelde strategie negeerde: “Tijdens de volgende race moet het beter!”

Ferrari
Ferrari

Charles Leclerc finishte de GP van Canada als vijfde maar mogelijk zat er een beter resultaat in wanneer er voor een andere strategie was gekozen. Er overheerste dan ook frustratie bij Leclerc omdat Ferrari zijn voorstel voor een strategie met slechts één pitstop negeerde.

“We zijn wat op achtervolgen aangewezen, maar dat heeft meer met de startpositie te maken dan met de effectieve snelheid tijdens de race, de snelheid was immers niet al te slecht,” zei Leclerc na afloop.

“Ik ben gefrustreerd dat ik niet alles goed voor elkaar kreeg maar los daarvan is er niet echt iets dat me beïnvloed,” waarmee Leclerc verwijst naar de radioboodschappen tussen hemzelf en zijn race-engineer tijdens de race.

Terwijl de strategische mogelijkheden besproken werden pushte Charles Leclerc voor een strategie met slechts één pitstop maar Ferrari volgde dat plan niet. Uiteindelijk slaagden rijders zoals Carlos Sainz en Esteban Ocon erin om dankzij een strategie met slechts één pitstop veel terrein goed te maken.

“Ik denk dat het team weet waar ik sta en ze weten wat ik wil doen. Dat is het belangrijkste voor mij,” aldus Leclerc. “Ik focus me vooral op mijn werk. We zijn niet hier om te proberen iemand te verbeteren. We zijn niet hier om iemand zijn ongelijk te bewijzen. We proberen gewoon om onze job zo goed mogelijk te doen en daar ben ik blij mee.”

“We hebben dit weekend niet alles juist gedaan, ik kijk dan ook uit naar de volgende race om daar te proberen deze situatie recht te trekken.”

Na afloop van de race gaf Ferrari-teambaas Frederic Vasseur toe dat ze bij Ferrari te veel op veilig gespeeld hebben.

“Het was gewoon te optimistisch om 50 ronden op één setje banden af te werken. Het is juist dat we niet zoveel te verliezen hebben wanneer we achteraan het pak rijder. We kunnen wel wat risico’s nemen.”