De Formule 1 heeft aangekondigd dat het merk Moët & Chandon vanaf komend seizoen opnieuw de officiële partner voor de ‘bubbels op het podium’ is.
Op het podium moesten de F1-piloten het de voorbije jaren doen met mousserende wijn van het merk Ferrari Trento maar tijdens de GP van Australië, de eerste race van het F1-seizoen 2025, zal er opnieuw champagne op het podium staan. Het merk Moët & Chandon is immers opnieuw de officiële partner van de Formule 1.
Geheel verrassend is dat trouwens niet want eerder kondigde de Formule 1 al een samenwerking met LVMH aan waartoe ook het merk Moët & Chandon behoort. F1-baas Stefano Domenicali is trots op de samenwerking.
“De traditie van de toast op het podium is één van de meest iconische momenten in onze sport en wij zijn verheugd om Moët & Chandon opnieuw te mogen verwelkomen als de officiële champagne van de Formule 1 en dat in een uiterst speciaal jaar waarin wij ons 75-jarig jubileum vieren,” aldus Domenicali. “De terugkeer van Moët en Chandon op het podium versterkt de band van ons innovatieve partnerschap met LVMH en we kunnen niet wachten om op deze samenwerking te proosten.”