“Halo-concept staat nog niet op punt”

Volgens Pat Symonds van Williams staat het Halo-concept nog niet volledig op punt maar zal het waarschijnlijk wel gekozen worden om er vanaf 2017 mee te rijden.

Het Halo veiligheidssysteem is vandaag voor het eerst aan het grote publiek getoond in Barcelona. Kimi Raikkönen verscheen deze morgen met de constructie op zijn wagen op het circuit.

De FIA zou het Halo systeem graag vanaf 2017 definitief verplichten. De bedoeling van het systeem is om het hoofd van de rijders te beschermen. Dit is in de formule 1 nog steeds het meest kwetsbare punt van de rijders. Na de noodlottige crash van Jules Bianchi in Suzuka in 2014 wil men nu zeker de veiligheid van het hoofd verbeteren.

Pat Symonds van Williams gaf wat meer uitleg.

“Het systeem staat nog niet helemaal op punt, maar er is een groep die aan de afwerking van het systeem werkt. Het Halo systeem zal volgens mij wel datgene zijn wat men uiteindelijk in 2017 zal invoeren, ook al werkt Redbull nog aan een systeem van een volledig dichte cockpit. Dat brengt echter meer problemen met zich mee en is moeilijker te realiseren, maar het is ook zeker niet onmogelijk,” aldus Symonds.


Geschreven door Miguel Fernandez
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}