“Halo kan in Eau Rouge voor grote problemen zorgen”

Het is een vraag die al langer speelt onder de F1-piloten, de visibiliteit met Halo op een F1-bolide. Volgens Kevin Magnussen kan het systeem voor gevaarlijke situaties zorgen wanneer een rijder een bocht met een groot hoogteverschil moet nemen, en laat dat net het geval zijn bij Eau Rouge.


“Het is storend, het is lelijk. Het zorgt ervoor dat je moeilijk in en uit de wagen geraakt, het is ook moeilijk om je stuurtje op en van de wagen te krijgen. Het is gewoon vreemd en lastig,” zei Magnussen tegenover ‘Motorsport.com’.

Volgens Magnussen zal Halo geen probleem vormen bij de start van de races. Het zal met andere woorden geen probleem vormen om de startlichten te zien. Wel kan Halo volgens Magnussen in sommige bochten voor problemen zorgen.

“Eenmaal je in een bocht zit is het goed want je kijkt naar de zijkanten, links en rechts van de steun in het midden. Het zal visueel dan ook geen probleem vormen om de bocht te zien. Het zorgt echter voor afleiding wanneer je in een andere richting kijkt en gaat, zoals in chicanes. Je moet je zicht dan aanpassen en voorbij de steun in het midden gaan. Op dat vlak is het een beetje storend maar niet al te ernstig.”

In bochten zoals ‘Eau Rouge’ kan Halo volgens Magnussen echter wel voor problemen zorgen.

“Indie je achter iemand rijdt in Eau Rouge dan zal je het niet zien wanneer hij bovenaan een fout maakt en spint, toch zeker niet wanneer je je halverwege bevindt. Je zal niet weten of hij zich in de muur bevindt of niet.”

“Ik vermoed dat het dezelfde zal zijn bij de eerste bocht in Austin, ook daar is er een groot hoogteverschil. We zullen zien wat het geeft.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}