Het einde van KERS is nabij

De huidige teams uit de Formule 1 zijn het er helemaal mee eens dat het zogenaamde Kinetic Energy Recovery System vanaf 2010 maar beter achterwegen kan blijven. KERS werd in 2009 slechts door een handvol teams gebruikt.
Tijdens de voorbije winterstop wist men dagelijks wel iets over KERS te schrijven want het nieuwe wondermiddel zou de rijders over een boost doen beschikken van heel wat paardenkrachten. Meteen gingen enkele teams aan het testen en dat verliep in het begin niet altijd probleemloos. Geweten is dat enkel Williams het systeem op een andere manier liet werken want daar opteerde men voor een vliegwiel in plaats van een batterij voor het tijdelijk opslaan van de energie. Nu de volgende winterstop al bijna voor de deur staat heeft men dus de wonderen van KERS helemaal kunnen inschatten, kortom niet de moeite dus.

Enkel bij Ferrari, McLaren en Renault konden we zo nu en dan al eens de bijdrage van KERS ondervinden maar al snel bleek dat de wagen van Force India op Spa niet veel trager was dan de F60 van Kimi Raikkonen. Volgens veel insiders kon Giancarlo Fisichella simpelweg niet voorbij Raikkonen en dat omwille van KERS. Dat KERS in het heetste van de strijd een soort van joker kan betekenen hoeven we niet te ontkennen maar de waanzinnige kostprijs voor de ontwikkeling is blijkbaar een maat voor niets geweest. Compleet tegenstrijdig dus met de huidige politiek van kostenbesparingen in de F1.

a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}