“Het verliezen van de wereldtitel is meer een schok voor Toto Wolff dan voor Lewis Hamilton”

Mercedes F1 team
Mercedes F1 team

David Coulthard denkt dat het mislopen van de wereldtitel er harder ingehakt heeft bij Mercedes-teambaas Toto Wolff dan bij zijn rijder Lewis Hamilton.

Er zijn al liters inkt gevloeid over de controversiële seizoensfinale in Abu Dhabi en nog altijd is het stof niet gaan liggen. Lewis Hamilton hult zich sinds de bewuste race in stilzwijgen en volgens David Coulthard doet hij dat om de stortvloed aan commentaren te vermijden, dat vertelt hij aan ‘The Telegraph.’

“Ik denk dat hij het beu zal zijn dat iedereen tegen hem zegt: ‘Je bent bestolen, Lewis!’, of: ‘Je bent de kampioen van het volk, Lewis!'” aldus Coulthard. “Hij zal zelfs die gesprekken uit de weg gaan.”

Coulthard gelooft ook niet dat Hamilton zijn helm aan de wilgen zou hangen, hij denkt dat hij gewoon zijn contract zal uitdienen tot het einde van 2023. Hij denkt ook dat zijn team en de teambaas het moeilijker hebben met het mislopen van de titel dan Hamilton zelf.

“De grote beslissing was toen hij zich halverwege vorig seizoen verbond aan dat nieuwe tweejarig Mercedes-contract.” 

“Ik denk niet dat Abu Dhabi daar iets aan verandert. Natuurlijk had hij graag gewonnen. Ik denk dat hij erg emotioneel was, zoals iedereen zou zijn onder die omstandigheden.”

“Maar ik denk dat de realiteit is dat de schok voor hem waarschijnlijk veel minder groot was dan die voor Toto, of de rest van het team, of zijn fans zou zijn geweest.”

Als hij uit zijn eigen ervaring spreekt denkt Coulthard ook dat Hamilton vrij snel afstand genomen heeft van wat er in Abu Dhabi gebeurd is. 

 “Ik kan mezelf niet vergelijken met Lewis wat betreft succes of snelheid, maar ik denk dat ik me wel kan vinden in die emotionele onthechting, als het moment voorbij is.”

“De euforie van het succes verdwijnt vrij snel en de teleurstelling van de nederlaag verdwijnt ook vrij snel. 

Profiteer nu van grote kortingen op Bol.com !
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Wonen campagne 2022Wonen campagne 2022

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print