Hield Renault in Duitsland onderdelen achter voor Red Bull?

Terwijl Red Bull alle onderdelen van de power unit van Ricciardo’s wagen wou vervangen stelde Renault slechts drie van de zes stuks beschikbaar voor hun Oostenrijkse klant.


Red Bull is boos op Renault. Toen duidelijk werd dat Daniel Ricciardo de race in Duitsland moest starten vanop de laatste plaats ten gevolge van een penalty wilde de Oostenrijkse formatie de hele power unit vervangen om zo meer onderdelen in de pool te krijgen met het oog op de toekomst. Renault wou echter maar drie van de zes onderdelen vrijgeven.

Is dit misschien een eerste teken aan de wand na de bekendmaking van de scheiding tussen beide partijen op het einde van dit seizoen? Vrijdag kreeg Ricciardo een nieuwe MGU-K, een nieuwe energieopslag en nieuwe elektronica in zijn bolide ingebouwd maar met het oog op de GP van Hongarije wou Red Bull alles vervangen omdat de Oostenrijkse formatie haar kansen daar hoog inschat.

Renault besliste dat Ricciardo de overige onderdelen niet zou krijgen omdat het simpelweg niet nodig was. Het typeert de bekoelde relatie tussen Renault en Red Bull en het lijkt erop dat het water steeds maar dieper en dieper wordt tussen beide partijen.

Teambaas Christian Horner was niet onder de indruk van de uitleg van Renault en stelde voor de race: “Dat is de mening van Renault, normaal gesproken wordt altijd alles wat mogelijk is gewisseld.”

Als klap op de vuurpijl moest Ricciardo op zondag de strijd staken met motorische problemen, de oorzaak daarvan werd nog niet bekendgemaakt. Renault-baas Cyril Abiteboul wil ook nog niet vooruitlopen op de feiten en vertelt tegen ‘Motorsport-Total.com’ dat hij eerst wil begrijpen wat de oorzaak van de problemen was en dat hij nog altijd achter de beslissing stond om de verbrandingsmotor van Ricciardo niet te vervangen.

“Het is altijd hetzelfde,” gaat Abiteboul verder. “Na de race hadden we alles anders moeten doen maar toen we een beslissing moesten nemen was er helemaal geen reden om de motor te wisselen. Een nieuwe motor was niet betrouwbaarder geweest dan de oude maar we moeten eerst begrijpen wat er gebeurd is.”

Dat er geen onderdelen beschikbaar zouden geweest zijn ontkent Abiteboul met klem. Naar eigen zeggen zou deze motor het nog gemakkelijk uithouden tot wanneer de C-spec zal gebruikt worden na de zomerpauze

Wanneer die nieuwe specificatie precies zou komen is nog niet bekend, alleszins ten vroegste eind augustus in Spa-Francorchamps.


Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}