Honda bereid om diep in de buidel te tasten voor Alonso

Silly season heeft lang op zich laten wachten dit seizoen, maar sinds een paar dagen gonst het van de geruchten in de paddock. Alonso is de naam die iedereen in de mond neemt en nu is Honda aan de beurt.
image
Nu McLaren baas Ron Dennis openlijk zijn liefde verklaart heeft voor Alonso, wordt ineens ook het grof geschut boven gehaald. Zo zou Honda, dat in 2015 motoren zal leveren aan McLaren, bereid zijn om maar liefst €30 miljoen op tafel te leggen om het contract van de Spanjaard bij Ferrari open te breken.

Ferrari houdt de lippen op elkaar en zegt dat hun hoogste prioriteit momenteel bij het team ligt. Maar Ferrari zou Alonso niet de garanties kunnen geven die hij zoekt namelijk een redelijke kans op de wereldtitel. Mattiacci formuleerde het in Singapore dan ook als “Alonso is op dit ogenblik bereid om bij Ferrari te blijven”.

Toch zijn er nog wat hordes die genomen moeten worden. Zo zou Alonso in de eerste plaats opnieuw bereid moeten zijn om met Dennis samen te werken, iets wat in het verleden op een sisser is afgelopen en ongetwijfeld een rol zal spelen. Daarnaast heeft ook McLaren niet echt een kampioenenwagen aan te bieden. De komst van Peter Prodromou van Red Bull is hoopgevend, maar het gat dichten met Mercedes vraagt meer dan dat.

Daarbovenop zou Alonso een som van €30 miljoen moeten betalen als hij zijn contract bij Ferrari, dat nog twee seizoenen loopt, vroegtijdig zou verbreken. En daar verschijnt Honda op het toneel. Honda zou nu alles in de strijd gooien om de Spanjaard te overtuigen naar McLaren over te komen en hem zonder de minste twijfel ‘vrij’ kopen als het moet.

Het laatste gerucht dat nu de ronde doet, is dat de wil om te scheiden tussen Ferrari en Alonso wel eens wederzijds zou kunnen zijn. Er is bij Ferrari immers een grote schoonmaak aan de gang. Di Montezemolo en Domenicali stonden quasi boven aan de voedselketen en mochten al inpakken samen met hoofd van motorenafdeling Marmorini. En ook Pat Fry loopt al een tijdje in het vizier.

Ferrari lijkt op zoek te zijn naar een nieuwe wind, geen winst op korte termijn maar een strategie gericht op langdurig succes zoals dat begin jaren 2000 het geval was met Schumacher, Todt en Brawn. En dan zou de 33-jarige Alonso niet meer in het plaatje passen. Wie weet, Ferrari heeft al vreemdere dingen gedaan in het verleden. Denk aan maar aan Prost of hoe Raikkonen een oprotpremie van enkele miljoenen kreeg om achteraf weer te mogen plaatsnemen achter het stuur.

Een kwakkelende wagen met één van beste piloten om dan te besluiten dat de piloot moet vertrekken? Het zal voor sommigen in Maranello misschien wel logisch klinken.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}