Honda F1-baas Yusuke Hasegawa heeft toegegeven dat Honda vreest dat het McLaren niet kan overtuigen om ook in 2018 met hen samen te werken in de F1.
Het gonsde van de geruchten in de F1-paddock van Monza. McLaren dat aan het praten was met Renault, McLaren dat aan het praten was met Honda. McLaren dat aan het praten was met Red Bull-teambaas Christian Horner, McLaren praatte ook met Alonso. Als we al de geruchten moeten geloven praatte McLaren bijna met de halve F1-paddock.
Feit blijft wel dat McLaren dringend vooruitgang wil boeken en de relatie met Honda is de voorbije weken en maanden alleen maar verder onder druk komen te staan. In die mate zelfs dat er steeds nadrukkelijker met Renault wordt gesproken om motorleverancier te worden in 2018.
Tegelijkertijd probeert Honda alles in het werk te stellen om haar motor krachtiger en betrouwbaarder te maken, dit in de hoop om ook in 2018 verder te blijven samenwerken met McLaren. Voor de eervolle Japanners zou het een grote blamage zijn indien de samenwerking met McLaren zou stoppen, of nog erger, dat ze de F1 na amper drie seizoenen opnieuw zouden moeten verlaten. Honda vreest echter dat het McLaren niet zal kunnen overtuigen om te blijven samenwerken.
“Ik probeer nog steeds om een goede performance te bewerkstelligen zodat we hen kunnen overtuigen maar ik ben er niet zeker van of het zal volstaan,” aldus Honda F1-baas Yusuke Hasegawa. “Honda zal deze samenwerking nooit opgeven.”
Volgens Hasegawa zorgen al de geruchten en speculaties niet voor afleiding in de fabrieken in Sakura en Milton Keynes. Hasegawa meent dat het een motivatie vormt voor Honda en haar medewerkers.
“Het verhoogt de snelheid van onze ontwikkelingen,” aldus de Honda F1-baas. “Het zorgt voor een motivatie in onze fabrieken.”
Hasegawa liet ook verstaan dat het probleem dat Stoffel Vandoorne zowel tijdens de kwalificatie als de race had de MGU-K betrof. Opmerkelijk daarbij is dat beide exemplaren slechts weinig kilometers op de teller hadden en dat er in de fabriek in Sakura zal onderzocht worden wat de oorzaak van het probleem was.
“Het kan een constructieprobleem zijn of een probleem met een bepaalde batch. Normaal moet de MGU-K makkelijk 800 kilometer meegaan,” aldus Hasegawa.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}