“Ik ben niet in de Formule 1 voor de publiciteit”

Dat zegt Vijay Mallya tijdens een interview met ESPN.
image
Mallya kocht in 2008 de F1-renstal Spyker die toen in de problemen zat. Uiteindelijk veranderde hij de naam in Force India en kocht de Sahara Groep in 2011 een belang van 42,5 procent in de renstal. De Indische zakenman bleef echter de publieke figuur achter de renstal Sahara Force India, terwijl Bob Fernley de teambaas is.

Uiteraard gebruikt Mallya de renstal om enkele merken van zijn bedrijf United Breweries te promoten al haalt hij daaruit niet het meeste genot, zo zegt hij althans.

“Ik ben niet in de Formule 1 gekomen en ik heb het team de voorbije vijf jaar niet gradueel beter doen worden om publiciteit te krijgen,” aldus Vijay Mallya tegenover ESPN. “Mijn voldoening komt vooral van de wagens te zien rijden en hen punten te zien behalen.”

“Ik denk dat het team echt gepassioneerd is geworden. Toen ik het team in 2008 kocht was er geen passie. Men was gewoon om in Q1 uitgeschakeld te worden en er was geen ambitie om in Q2 te geraken want het was niet mogelijk. Zo lang je zeventiende of achttiende was dan was men tevreden. Zo lang je maar andere wagens achter je op de grid had staan en je niet als laatste moest vertrekken was het goed.”

“Ik heb dat allemaal veranderd. Ik heb de juiste tools en mensen ter beschikking gesteld. We zijn niet te ambitieus geweest. We hebben de doelstellingen jaar per jaar bijgeschaafd. We hebben vervolgens meestal volgens de verwachtingen gepresteerd. Of er daardoor extra publiciteit was of niet, dat interesseert mij niet,” besluit Mallya.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print