Afgelopen donderdag vloog de gloednieuwe privéjet van Max Verstappen achtereenvolgens naar de luchthavens van Maastricht en Eindhoven. Voor de Nederlandse luchtverkeersleiders die de privéjet mochten begeleiden een leuk moment om even te ‘dollen over de radio’.
Net zoals bij een commercieel vliegtuig moeten er ook met een privéjet enkele zogenaamde ’testvluchten’ gebeuren. Uiteraard was het ook de luchtverkeersleiders niet ontgaan dat ze de gloednieuwe privéjet van Max Verstappen mochten begeleiden en dat zorgde toch wel voor een ludieke vraag over die nieuwe privéjet.
“Is deze net zo snel als zijn auto?” vraagt een luchtverkeersleider, waarna de vermoedelijke piloot antwoordt: “Een klein beetje sneller.”
Nadat er naar Maastricht en Eindhoven was gevlogen keerde de Dassault Falcon 8X, die een groter vliegbereik heeft dan Verstappen zijn eerste privéjet, een Falcon 900EX, terug naar Monaco waar Max Verstappen woont. De Falcon 8X kan zo’n 12 000 kilometer afleggen tegenover de 7 800 kilometer van de Falcon 900EX, wat Verstappen meer mogelijkheden geeft om vlotter rondom de wereld te vliegen terwijl ook de F1 dat met haar uitgebreide kalender van 24 races doet.
Max Verstappen koos voor zijn nieuwe privéjet opnieuw een opvallende livery waarbij er voor antraciet in combinatie met oranje werd gegaan en het logo van de leeuw van Max Verstappen. Ook de registratiecode van de privéjet bevat met PH-UTL een subtiele verwijzing naar zijn eigen slagzin “Unleash the Lion”.
Is this one just as fast as his car?
— Max Verstappen’s Jet 🛩 (@VerstappenJet) February 13, 2025
What a day! Training flight: Geneva to Paris. Next stop: MST (Maastricht, The Netherlands). And then: EIN. Eindhoven. Max flew in from Zurich (Cessna 680A Citation Latitude) to see his new 8X. Last stop: yo home to Cannes!
🦁 #unleashthelion pic.twitter.com/Uc5R8ttbit