Philip Morris, het moederbedrijf boven Marlboro, heeft een nieuwe sponsordeal met het Ferrari F1-team getekend.
Sinds 2007 zijn er geen Marlboro-logo’s meer te zien op de F1-bolides van Ferrari, het jaar waarin sigarettenreclame verbannen werd. Toch loopt de sponsordeal tussen Philip Morris, het moederbedrijf boven Marlboro, en Ferrari al jarenlang verder.
Na 2007 was er wel tot 2010 een streepjescode te zien maar ook die moest verdwijnen omdat het reclame voor Philip Morris zou suggereren. Opvallend is echter wel dat Ferrari sindsdien met een huisontwerp rondrijdt dat veel weg heeft van de pakjes Marlboro met rode driehoekjes.
De oude overeenkomst zou normaal gesproken eind dit jaar aflopen maar Ferrari en Philip Morris hebben nu een nieuwe meerjarige overeenkomst ondertekend. Ondanks het feit dat sigarettenreclame dus al jarenlang verboden is blijft Philip Morris voldoende meerwaarde zien in een samenwerking met Ferrari.
Opvallend weetje ook is dat Maurizio Arrivabene, de huidige teambaas van het Ferrari F1 team, de vroegere marketingbaas van Philip Morris was.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}