Max Verstappen: “Het is tijd om de geruchten te stoppen, ik blijf in 2026 bij Red Bull”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Op de persdag in Hongarije heeft Max Verstappen nu ook zelf duidelijkheid geschept over zijn toekomst, namelijk dat hij volgend jaar gewoon voor Red Bull blijft rijden.

De voorbije maanden waren er hevige speculaties over Max Verstappen en een eventuele overstap van Red Bull Racing naar een ander team. Daarbij viel naast de naam van Aston Martin vooral ook de naam van het Mercedes F1 team. Vooral het feit dat Mercedes zelf geen duidelijkheid creëerde over haar rijdersduo voor volgend jaar wakkerde de speculaties nog verder aan.

In de nasleep van de GP van België liet Red Bull-adviseur Helmut Marko weten dat Max Verstappen volgend jaar gewoon voor Red Bull zal racen en ook Verstappen bevestigde dat nu tijdens de persdag in Hongarije.

“Klopt,” bevestigde Verstappen zijn ‘Red Bull-toekomst in 2026’. “Het is best interessant om te volgen, en de hoeveelheid leuke verhalen die eruit voortkwamen. Ik heb er nooit echt iets over gezegd, omdat ik me gewoon concentreerde op de gesprekken met het team en hoe we onze prestaties kunnen verbeteren. Dat gaat over toekomstige ideeën voor volgend jaar. Daarom heb ik eigenlijk nooit iets toe te voegen.”

“Ik denk dat het tijd is om alle geruchten te stoppen. Voor mij is het altijd heel duidelijk geweest dat ik toch wel zou blijven. Dat gevoel was er ook in het team, omdat we altijd in gesprek waren over wat we met de auto konden doen. Als je niet geïnteresseerd bent om te blijven, stop je ook met praten over dat soort dingen. Dat heb ik nooit gedaan.”