Het McLaren F1 team heeft met British American Tobacco een nieuwe sponsor aangetrokken.
McLaren Racing announces global partnership with @BATPress, centred on accelerating BAT’s transforming agenda.
Read more ⬇️— McLaren (@McLarenF1) February 11, 2019
De terugkeer van British American Tobacco (BAT) is hoogst opmerkelijk te noemen. Jaren geleden keerden de tabaksfabrikanten, op Philip Morris na, de Formule 1 de rug toe. De terugkeer van BAT is dan ook bijzonder, zeker gezien de wetgeving rondom tabaksreclame overal steeds strenger wordt.
BAT was ooit eigenaar van het F1-team BAR dat in 2004 haar beste seizoen kende door achter Ferrari als tweede in het kampioenschap bij de constructeurs te eindigen. Eind 2005 verkocht BAR het F1-team aan Honda, al bleef het nog wel een seizoen sponsor van de renstal. Eind 2006 verliet British American Tobacco vervolgens de Formule 1 volledig omwille van het verbod op tabaksreclame.
McLaren lijkt er steeds meer in te slagen om ondanks de tegenvallende resultaten nieuwe sponsors aan te trekken. BAT wil via haar sponsoring producten promoten die minder schadelijk zijn voor de gezondheid, een verhaal dat we eerder al hoorden bij het Mission Winnow-project van Philip Morris.
Putting on our best outfit, getting ready for our big date. Who's spending their Valentine's Day with us?
It's #MCL34 launch week. ߗӯ؏ߧ¡ pic.twitter.com/Htx4dERxjz
— McLaren (@McLarenF1) February 11, 2019
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}