McLaren strikt tabaksfabrikant BAT als sponsor

Het McLaren F1 team heeft met British American Tobacco een nieuwe sponsor aangetrokken.


De terugkeer van British American Tobacco (BAT) is hoogst opmerkelijk te noemen. Jaren geleden keerden de tabaksfabrikanten, op Philip Morris na, de Formule 1 de rug toe. De terugkeer van BAT is dan ook bijzonder, zeker gezien de wetgeving rondom tabaksreclame overal steeds strenger wordt.

BAT was ooit eigenaar van het F1-team BAR dat in 2004 haar beste seizoen kende door achter Ferrari als tweede in het kampioenschap bij de constructeurs te eindigen. Eind 2005 verkocht BAR het F1-team aan Honda, al bleef het nog wel een seizoen sponsor van de renstal. Eind 2006 verliet British American Tobacco vervolgens de Formule 1 volledig omwille van het verbod op tabaksreclame.

McLaren lijkt er steeds meer in te slagen om ondanks de tegenvallende resultaten nieuwe sponsors aan te trekken. BAT wil via haar sponsoring producten promoten die minder schadelijk zijn voor de gezondheid, een verhaal dat we eerder al hoorden bij het Mission Winnow-project van Philip Morris.



a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

GP van Saudi-Arabië: wk-stand

Door de overwinning van Lewis Hamilton tijdens de GP van Saudi-Arabië hebben Max Verstappen en Lewis Hamilton met nog één race te gaan exact evenveel punten. Verstappen staat

Lees verder »
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner SpeelgoedSpeelgoed