“Mercedes-motor is 75 pk krachtiger dan de motor van Renault”

Volgens Christian Horner is de Mercedes-motor veel krachtiger van de motor waarover Red Bull beschikt. Horner wil aantonen de achterstand op Mercedes op een normale manier niet ingehaald kan worden.

Er is dit seizoen al veel te doen geweest over de dominantie van Mercedes en het feit dat dit bijna volledig toe te schrijven is aan de motor van Mercedes. De voorbije weken probeerden Renault en Ferrari Mercedes ertoe te bewegen om akkoord te gaan met een gedeeltelijke opheffing van de motorbevriezing, maar daar lijkt Mercedes niet op in te gaan.

Christian Horner uitte de voorbije weken meermaals dat hij een groot voorstander is van een aanpassing van het motorenreglement waardoor Renault en Ferrari op zijn minst de kans zouden krijgen om de kloof enigszins te dichten. Het is zelfs niet gezegd dat indien er aanpassingen aan het reglement komen dat ze de kloof zelfs kunnen dichten.

De kloof tussen Mercedes en de andere motorenleveranciers is enorm groot, dat toont een uitspraak van Christian Horner nog maar eens aan.

“Onze motor is 75 pk minder krachtig dan die van Mercedes,” zei Horner tegenover het Italiaanse Autosprint. “Wanneer je naar de snelheid in de bochten kijkt dan zijn we nog steeds de beste. We beschikken echter niet over voldoende vermogen.”

“Wanneer je 75 pk tekort komt dan maakt het niet uit dat je doet. Wat kan je immers doen? Niets,” aldus Horner. “Ik hoop dat Renault in de toekomst de kloof kan dichten. Wanneer je echter zo vroeg een nieuwe technologie bevriest, dan is het enorm moeilijk om de problemen te overwinnen.”

Christian Horner ergert zich vooral aan het feit dat in het verleden allerlei zaken ondernomen werden om de voorsprong van Red Bull in te perken, maar dat men nu niets onderneemt.

“In het verleden bestond er geen twijfel over dat men Red Bull wou afremmen. De regels werden veranderd toen we met een dubbele diffuser, een geblazen diffuser, beweegbare onderdelen en motormappings kwamen,” besluit Horner.

Het mag duidelijk zijn, het laatste woord over de motorbevriezing is nog niet gezegd …
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print