Wat brengt het F1-reglement 2017 ons? Voorlopig is het nog een vraag die beantwoord moet worden, maar Mercedes hoopt alvast dat het niet gepasseerd wordt.
In Bahrein liet Bernie Ecclestone immers verstaan dat de Formule 1 dicht bij een nieuw reglement stond waarbij er vanaf 2017 gebruik zou gemaakt worden van aangepast V6-turbomotoren die een vermogen tot 1 000 pk zouden hebben. Dat gecombineerd met nog enkele andere aanpassingen moeten ervoor zorgen dat we opnieuw een spectaculaire Formule 1 krijgen.
Monisha Kaltenborn drukte echter haar vrees uit voor kosten die erg hoog zouden oplopen en ook Toto Wolff treed de teambazin van Sauber nu bij. Het argument van de kosten dat Mercedes-baas Toto Wolff aanhaalt is hetzelfde argument als dat Mercedes aanhaalde om niet akkoord te gaan met een (gedeeltelijke) opheffing van de motorbevriezing.
“Er is maar een simpele meerderheid in de F1-commissie nodig om het reglement te veranderen,” aldus Mercedes-baas Toto Wolff. “Dat is de realiteit en indien je steeds de harde lijn aanhoudt en alles blokkeert dan wordt je simpelweg gepasseerd.”
“Laat ons dan ook ten minste aan de tafel blijven en op een constructieve manier het gesprek voeren. Zo kunnen we kijken wat we kunnen doen in het belang van de sport. Dat is ook wat we proberen te doen. Er is echter een financieel en commercieel belang ook aan gelinkt. Indien het enorm veel bijkomende ontwikkeling kost dan zullen we duidelijk ons standpunt verdedigen en met een open vizier het gesprek voeren,” besluit Toto Wolff.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}