Nico Hulkenberg: “Ik voelde wel wat ‘menselijke degradatie’ aan het einde van de dag”

Haas F1 team
Haas F1 team

Nico Hulkenberg dacht dat hij goed voorbereid was op zijn test met Haas in Abu Dhabi maar desalniettemin liet hij weten dat hij aan het eind van de dag toch last had van wat ‘menselijke degradatie.’

Het was van vorige zomer geleden dat Nico Hülkenberg nog in actie gekomen was met een F1-bolide, toen mocht hij de Aston Martin aan de tand voelen in een test voor Pirelli. Zijn eerste test voor Haas in Abu Dhabi kwam in de voormiddag al aan zijn einde door mechanische problemen maar tijdens de namiddag wist hij toch 110 rondjes af te haspelen. 

De Duitser liet weten dat hij op fysiek vlak nog wel wat werk heeft. “Het was moeilijk, het was zwaar, ik voelde ook wat menselijke degradatie tegen het einde van de dag. Maar dat was te verwachten,” zei hij.

“Natuurlijk is het goed, het herinnert je eraan, het laat je weer zien welke intensiteit deze auto’s hebben en dan voeg je de race eraan toe, de competitie, en dan is het weer een ander verhaal.”

“Maar ik heb een plan en ik weet wat ik moet doen.”

Ondanks het probleem tijdens de voormiddag-sessie was Hulkenberg tevreden over zijn eerste dag bij zijn nieuwe werkgever.

“Ik denk dat ik me vrij snel heb aangepast en me snel op mijn gemak voelde,” zei hij.

“Ja, er is het feit dat het voelt als een andere auto, het begint al als ze de motor opstarten. Als de motor tot leven komt, het soort trillingen van de power unit, elke power unit is anders.”

“Maar nee, ik denk dat ik daar vrij snel aan gewend ben geraakt.”

Er zijn volgens Hulkenberg nog wel een aantal kleine zaken waaraan gewerkt moet worden, zoals bijvoorbeeld zijn zitpositie. 

“Het was werken en ik voelde beperkingen, wat eerlijk gezegd niet onverwacht was. Het gaat niet om rondetijden.”

“De basis dingen, het comfort gebeurt parallel, maar de belangrijke dingen zijn de prestatiedingen die je goed identificeert: waar kunnen we beter doen? Hoe kunnen we sneller gaan?”

“En dat goed in kaart brengen en proberen samen te werken met de ingenieurs om daar oplossingen voor te vinden.”

“Volgend jaar komt er uiteraard een nieuwe auto, dus de kaarten worden weer een beetje geschud en we zullen zien wat we krijgen als we aan de slag gaan.”

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner
Kerst 2022Kerst 2022
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Kerst 2022Kerst 2022