Nieuwe achtervleugel voor Lotus in Singapore

Het Lotus F1 Team gaat in Singapore een nieuwe achtervleugel introduceren op haar wagen.
Het team gaf eerder reeds te kennen dat het in Singapore opnieuw aanspraak wil maken op minstens het podium. Dat is alvast een serieuze stap voorwaarts vergeleken met Monza. Daar kwam Lotus er nooit echt aan te pas en haalde het niet het niveau dat het de voorbije races behaalde.

De nieuwe achtervleugel moet een stap in de goede richting zijn en de prestaties opnieuw een niveau hoger tillen. Singapore is zowat het tegenovergesteld van Monza. Singapore is een circuit waarbij er een hoge downforce noodzakelijk is. De nieuwe voorvleugel moet daartoe bijdragen en tegelijkertijd ook het effect van DRS optimaliseren. Bij Lotus kijken ze dan ook erg uit naar de enige echte nachtrace op de F1-kalender.

“We hebben er alle vertrouwen in dat we een achtervleugel hebben ontwikkeld die uitermate veel downforce genereert en tegelijkertijd toch ons potentieel van DRS blijft behouden, wat op een circuit met hoge downforce moeilijker is. Het zal interessant zijn om te zien hoe het werkt op het circuit,” aldus James Allison, technisch directeur bij Lotus.

Naast de nieuwe achtervleugel introduceert het team ook een nieuwe bodem voor de wagen alsook enkele andere kleine updates.

De voorbije races moest Lotus telkens meedelen dat het haar zogenaamd dubbel DRS niet ging gebruiken. De nieuwe achtervleugel staat los van dat systeem. Lotus wil normaal gesproken haar dubbel DRS gebruiken tijdens de GP van Japan. De karakteristieken van het circuit van Singapore passen net als dat van Monza niet goed bij het systeem.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}