“Nieuwe F1-film is zo groots dat hij de impact van ‘Drive to Survive’ zal overtreffen”

F1
F1

De CEO van de Formule 1, Stefano Domenicali, denkt dat de nieuwe F1-film met Brad Pitt het succes van de Netflix-reeks ‘Drive to Survive’ zal overtreffen.

Sinds vorig jaar is de nieuwe film, ‘F1’ getiteld, in productie en met een regisseur als Joseph Kosinski en een producent als Jerry Bruckheimer kan het niet anders dan dat de verwachtingen hooggespannen zijn. Het doel van de film is dan ook duidelijk: de sport naar een nieuw commercieel hoogtepunt stuwen en nog aan populariteit laten winnen want het succes van ‘Drive to Survive’ smaakt naar meer.

De nieuwe film belooft ook nog dieper in de wereld van de Formule 1 te gaan met op de achtergrond echte F1-rijders en als decor werd er gefilmd tijdens echte raceweekends, zoals bijvoorbeeld tijdens de GP van België dit jaar. 

Stefano Domenicali denkt ook dat de impact van de film nog groter zal zijn dan de succesreeks ‘Drive to Survive,’ die sinds een aantal jaar te bekijken is op Netflix.

“Ik denk dat als Netflix groot was, dan denk ik dat de film, en we hebben in Hongarije het plan van commercialisering en promotie besproken, enorm zal zijn,” vertelde de F1-baas aan ‘Motorsport.com’. “We gaan een doel treffen dat nu nog niet bestaat.”

Hij wil de traditionele fans geruststellen en benadrukt ook dat de film waarheidsgetrouw zal zijn en niet gericht zal zijn op sensatie. 

“Er was één element dat niet bespreekbaar was: iets unieks doen. Maar in de context waarin we niet aan het racen zelf kunnen komen, want dat is de sport, met verschillende onderdelen, met verschillende elementen, maken we een film,” legde hij uit.

“Dus ik denk dat je ook gefascineerd zult zijn als je de making of ziet, omdat mensen zich zullen realiseren hoe complex het is wat we doen en wat er allemaal achter zit. Het is echt indrukwekkend.”

Buiten de het entertainmentgehalte dat de film zal bieden hoopt Domenicali ook dat de F1 in de toekomst zal profiteren van de filmtechnieken die worden gebruikt.

“We ontwikkelen samen nieuwe technologieën van camera’s, met verschillende invalshoeken,” zei hij. “Dus ik zou zeggen dat het een mooie plek is om bepaalde nieuwe technologieën te ontwikkelen die we daarna gaan brengen.”

We mogen de film in juni 2025 in de zalen verwachten maar vorige maande werden de eerste beelden al gelost in de vorm van een trailer.