Pirelli heeft vermoeden over oorzaak dodelijke crash Anthoine Hubert

De FIA kwam begin deze maand met een verslag waarin de bevindingen staan van haar onderzoek naar de dodelijke crash van Anthoine Hubert. Pirelli heeft nu bijkomende input gegeven over de mogelijke oorzaak van de crash.


Na haar onderzoek besloot de FIA in haar verslag dat een aaneensluiting van allerlei gebeurtenissen aan de basis lag van de dodelijke crash van Anthoine Hubert. Alles begon daarbij met Giuliano Alesi die plots spinde bij het uitkomen van Eau Rouge.

In het verslag staat dat te weinig druk in de rechter achterband van Alesi die spin inleidde. In het verslag is echter niets terug te vinden over de mogelijke oorzaak van dat tekort aan druk in de band.

Tegenover ‘Racefans’ laat Pirelli-Motorsportbaas Mario Isola echter verstaan dat waarschijnlijk een lekke band aan de basis lag van de spin van Alesi die vervolgens de dodelijke crash uitlokte.

“Het kan zijn dat door rommel op de baan een lekke band werd veroorzaakt,” aldus Mario Isola. “In de eerste bocht was er contact en we weten allemaal hoe scherp koolstofvezels zijn. Ze kunnen makkelijk een band opensnijden.”

Met de band zelf op Alesi zijn F2-bolide was volgens Isola alvast niets mis, wat de denkpiste over het stukgaan van de band door in aanraking te komen met rommel en brokstukken op de baan alleen maar bevestigd.

“Ik acht het heel waarschijnlijk, of zelfs bijna zeker dat dit het geval is. We hebben in andere banden immers ook aanwijzingen gevonden van snedes. Soms veroorzaakt zoiets een lekke band, soms zie je alleen maar schade.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print