Paul Hembery, de motorsportbaas van Pirelli, is er van overtuigd dat de Italiaanse bandenleverancier er voor kan zorgen dat de F1-bolides zo’n vier seconden sneller worden tegen 2017.
Tegen het F1-seizoen 2017 zijn er heel wat nieuwe regels die er voor moeten zorgen dat de F1-bolides opnieuw sneller en de sport aantrekkelijker worden. De regels werden enige tijd geleden met veel trots voorgesteld maar er blijkt desondanks nog geen eensgezindheid onder de teams te zijn hoe dit alles bewerkstelligd zal worden.
Bij Pirelli zijn de er echter van overtuigd dat ze er voor kunnen zorgen dat de F1-bolides tegen 2017 zo’n vier seconden sneller worden, al moet het daarvoor naast de bredere banden ook uitgebreid kunnen testen. Volgens Autosport zouden ze daarvoor ook een testbolide nodig hebben die volgens de regelgeving van 2017 wordt gebouwd.
“Indien je wil dat we de prestaties verbeteren, dan kunnen we dat,” aldus Paul Hembery tegenover Autosport. “Alleen al door het formaat van de banden aan te passen kunnen we waarschijnlijk zo’n twee seconden winnen.”
“Indien je ons vervolgens een goed testprogramma geeft voor de banden, en gecombineerd met de evolutie van de wagens, dan kunnen we de F1-bolides zo’n vier seconden sneller maken, zonder dat de teams zelf veel moeten doen.”
“Het zou voor iedereen goedkoper zijn,” besluit Hembery. “We zouden verschillende bandencompounds kunnen voorzien waarbij we voldoen aan sommige suggestie waarbij je bijvoorbeeld gedurende 15 ronden zo hard mogelijk kan pushen, alvorens je plots een prestatieduik krijgt en moet wisselen van banden.”
Er zijn volgens Pirelli alvast heel wat mogelijkheden, al is het niet aan Pirelli om de regels te bepalen.
“Op zijn minst kan je het formaat van de banden wijzigen en de rest van de regels onveranderd laten,” besluit de motorsportbaas van Pirelli.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}