Pirelli wil verwarring zoals na de GP van Italië vermijden

Na afloop van de GP van Italië heerste er heel wat onduidelijkheid over de overwinning van Lewis Hamilton. Mocht de Brit zijn overwinning houden of niet? Pirelli is alvast vastberaden om een herhaling van die situatie te helpen vermijden.

De bandenspanning van één van de banden van Lewis Hamilton was tijdens een controle op de startgrid van de GP van Italië te laag. Het zorgde voor heel wat zenuwachtigheid bij Mercedes, vooral tijdens de slotfase van de race.

Hamilton kreeg te horen dat hij, ondanks zijn ruime voorsprong, de kloof met Sebastian Vettel nog verder moest uitdiepen. Na afloop van de race volgde een onderzoek naar de afwijkende bandenspanning. Uiteindelijk besloten de stewards Hamilton niet te bestraffen omdat de temperatuur van zijn banden op het moment van de meting serieus lager lag, waardoor ook de bandenspanning was afgenomen.

Wel adviseerden de stewards dat de FIA en bandenfabrikant Pirelli samen zouden gaan zitten om concrete richtlijnen voor de teams te bespreken wat betreft het opmeten van de bandenspanning.

“We zullen samen met de FIA een duidelijkere procedure definiëren waardoor het voor de teams eenvoudiger is om de regels wat betreft het gebruik van banden na te leven,” aldus Paul Hembery, de motorsportbaas van Pirelli. “Dat is belangrijk om misverstanden te vermijden. De teams krijgen duidelijke richtlijnen die ze moeten volgen, waardoor we kunnen vermijden dat er een herhaling komt van wat er met Mercedes in Monza gebeurde.”

Pirelli voorziet voor de GP van Singapore trouwens de twee zachtste bandencompounds uit haar bandengamma, de zachte en superzachte band.
a:0:{}
Nico Rosberg start morgen vanop polepositie aan de Grote Prijs van Japan. Het is nog maar de tweede pole voor Rosberg dit jaar, nadat hij eerder in Spanje vanop de eerste plaats startte. De besttijd werd neergezet in de eerste run in Q3. Een tweede run werd onderbroken door een rode vlag wegens de crash van Kvyat.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}