Race primeert bij Toro Rosso

Toro Rosso heeft geen geweldige kwalificatie neergezet en dat allemaal om in de race beter te kunnen presteren.
image

Toch waren er nog altijd klachten over het gedrag van de wagen. Het Italiaanse B-team van Red Bull kwalificeerde zich in de meeste grote prijzen al niet goed, maar behaalde toch regelmatig punten.

In de vrije trainingen konden Buemi en Alguersuari redelijke tijden neerzetten, maar waren ze de laatsten in Q2. Ze starten dus als vijftiende en zestiende in de race. Wat primeerde bij het team, en bij velen anderen, was banden sparen, want het record aantal pitstops kan nog wel eens verbroken worden dit weekend.

“In Q1 had ik een superronde.” vertelt Buemi. “Met mijn ronde in Q2 kan ik wel niet tevreden zijn. Bij het uitkomen van bocht 9 ging ik te hard over de kerb en ging ik vervolgens over het gras. Dat heeft mij een halve seconde gekost. Nu staan we achter de Williams en daar hadden we zeker voor kunnen staan.”

“Voor de kwalificaties geven ze geen punten dus besloten we om banden te sparen voor de race. Morgen zullen we zien of dat de juiste keuze was. De slijtage is nogal erg hier. Nieuwe banden kunnen dus een grote rol spelen in de race.”

Techinsch directeur Giorgio Ascanelli geeft toe dat de snelheid van gisteren zoek is, maar dat komt omdat ze enkele updates van de wagen moesten halen.

“In de eerste vrije training waren we snel, maar we waren nogal bezorgd over de betrouwbaarheid van de nieuwe elementen op de wagen. Vandaag hadden we het bij het verkeerde eind en hadden we geen goede aanpak en ook geen goed resultaten.”

“We konden Sebastien (Buemi) nog een set banden geven en hem aan het einde van Q2 uitsturen, maar bij Jaime (Alguersuari) had dat meer zin gehad. Hij had veel last van onderstuur en dat kregen we niet verholpen. Deze morgen in de vrije training had hij daar nog geen last van. Uit de data blijkt dat de achterbanden zeer moeilijk te controleren zijn en dat verklaart waarom Jaime klaagde over onderstuur. Sebastien was meer tevreden maar maakte een foutje.”

Ook Alguersuari focust zich op de race en laat de kwalificatie voor wat het is. De Spanjaard viel namelijk al meermaals uit in Q1 om daarna één of meerdere puntjes op te rapen.

“Zoals altijd geef ik de race de prioriteit en niet de kwalificaties. De balans en de setup zijn ingesteld op de race. Ook met een slechte startplaats kan ik tevreden zijn, want ik heb een goed gevoel voor de race. De wagen is goed genoeg om punten te behalen.”

“Ik kon nog sneller, maar we besloten om banden te sparen en de setup voor de race te behouden. Ik verwacht hetzelfde als in Valencia en Monza, dat we zeer snel zijn in de race. We kozen voor goede banden en een raceafstelling ook al worden we daar vandaag voor gestraft met een slechte startplek.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print