Het Mercedes F1 team voerde gisteren tijdens de F1-test in Barcelona met haar nieuwe wagen een racesimulatie uit. De W10 reed naar eigen zeggen snellere rondetijden dan voordien maar er werd wel graining veroorzaakt op de voorste banden, een probleem dat moet verholpen zien te worden.
Dit bericht bekijken op InstagramWe’ve been busy! 176 more laps with W10 on Wednesday ߒª @lewishamilton
Een bericht gedeeld door Mercedes-AMG F1 (@mercedesamgf1) op
“In de ochtend deden we wat afstellingswerk met Valtteri en ook in de namiddag gingen we daarmee verder met Lewis. Daarmee behaalden we enkele goede resultaten,” aldus technisch directeur James Allison.
In de namiddag deed Mercedes echter ook een zogenaamde ‘racesimulatie’ en daarbij kwam er een probleem aan het licht waarmee zowel Mercedes als de andere teams komend seizoen rekening mee zullen moeten houden.
“De racesimulatie in de namiddag was weliswaar sneller dan de vorige racesimulatie die we deden, we kregen echter vooraan af te rekenen met graining van de banden. Het is iets dat volgens ons komend jaar een belangrijke rol kan spelen.”
“We moeten de komende dagen op dat vlak progressie boeken en er voor zien te zorgen dat we graining zo veel mogelijk kunnen vermijden. Tegen dat het raceseizoen begint moeten we een manier vinden om de graining de baas te kunnen zijn,” besloot Allison.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}