Red Bull doorstaat nieuwe vleugeltest

Dit weekend zijn er verscherpte controles op flexibele voorvleugels en de teams die met een verdacht exemplaar reden hebben die doorstaan.
Het principe van de test is simpel. Vroeger zette men iets minder dan 51 kg (500 N) op de uiteinden van de voorvleugel en dan mocht de vleugel maar 1 cm doorbuigen. Het gewicht dat op de voorvleugel wordt gezet is nu verdubbeld alsook de marge voor de doorbuiging.

Red Bull leek niet met een speciale vleugel te rijden, maar er was wel een verandering. De camera op de voorvleugel staat op de punt van de neus en niet langer er onder. Bij Red Bull verklaren ze dat door te zeggen dat ze meer snelheid nodig hebben op Spa dan in Hongarije.

In Monza gaat de FIA ook een kijkje nemen naar de bodemplaat van de wagens. Er zijn namelijk ook vermoedens dat sommige teams een flexibele bodemplaat gebruiken. Dat werd verboden nadat Ferrari het gebruikte in de Australische grote prijs in 2007.

a:1:{s:9:”file_name”;s:20:”GEPA-26061099002.jpg”;}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print