Red Bull met KERS tijdens de start?

Volgens het Britse BBC heeft men bij Red Bull een kleinere versie van KERS in de wagen gestopt. De verkleinde versie heeft alvast heel wat voordelen.
Een optimaal functionerend KERS zorgt iedere ronde voor een boost. U weet vast al wel dat men de energie voor die boost bekomt tijdens het remmen, het zogenaamde Kinetic Energy Recovery System (KERS). De milieuvriendelijke uitvinding flopte in 2009 omwille van haar te hoge onkosten.

Over het extra vermogen kunnen we het maar best helemaal niet hebben. Het systeem is erg zwaar en heeft telkens weer die bepaalde tijd nodig om energie op te sparen. Ook moet men er dit seizoen rekening mee houden dat men aan Pirelli vroeg om de nieuwe banden sneller te doen slijten. Men mag trouwens niet vergeten dat de batterij ver verwijdert ligt van de rijder. Centraal boven de achterbanden dus.

Dit zijn de voornaamste redenen waarom diverse teams nog steeds niet wensen te investeren in het zogezegd groene snufje. Bij Red Bull is men dan aan een verkleinde versie van het systeem beginnen werken. Ingenieurs zorgen er op voorhand voor dat het opgeladen is. Enkel tijdens de start spreken Vettel of Webber het systeem aan. De eveneens verkleinde batterij is na de start meteen leeg en niet oplaadbaar. Christian Horner liet eerder ook al iets in die richting verstaan.

“Het enige dat ik jullie kan vertellen is dat wij over een uniek systeem beschikken. Het is in elk geval bijzonderder dan die van de tegenstanders. Het levert haar grootste bijdrage tijdens de start”, aldus de Red Bull-teambaas.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}