Red Bull zonder KERS in Monaco?

Red Bull besliste begin dit seizoen reeds in Australië om zonder KERS te rijden en mogelijk herhaalt het team deze beslissing in Monaco.
KERS betekent extra gewicht en uiteraard moet je dit nadeel weten te compenseren door het voordeel van het systeem. Het minimumgewicht voor wagens met en zonder KERS is evenveel, maar wagens zonder KERS kunnen hun gewichtsverdedeling optimaler benutten. In Monaco vormt dit een probleem want er zijn weinig plaatsen waar je KERS effectief naar haar volle potentieel kan benutten.

De nadelen zijn misschien dus wel groter dan de voordelen. Volgens Mark Webber kan het dus best dat Red Bull na de oefensessies van vandaag beslist om KERS niet te gebruiken tijdens de rest van het weekend. Die beslissing zal echter pas vanavond of morgen genomen worden.

“Je afvragen of je KERS zal gebruiken is geen domme vraag. We zullen er ons echter na de oefensessies over buigen,” aldus Mark Webber.

Bijkomend aspect dat Red Bull in overweging zal nemen is de betrouwbaarheid van haar KERS-versie. KERS gaf bij Red Bull al meermaals problemen en niets is dan ook slechter dan KERS en extra kilo’s meesleuren in je wagen en die vervolgens door technische problemen niet kunnen gebruiken …
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}